Bebloemingswedstrijd Werk van den Akker en gemeentebestuur

vrijdag, 14 oktober, 2016
Bebloemingswedstrijd

Het Werk van den Akker organiseerde in het voorjaar in samenwerking met het gemeentebestuur een bebloemingswedstrijd met een prijs voor de mooiste siertuin, gevel, volkstuin of moestuin in Waasmunster. In de 4 categorieën werden afgelopen zaterdag de volgende laureaten weerhouden: Piessens Ann (siertuin), Malfait Linda (gevel), Van Overbeke Rudy (volkstuin) en Bruggeman Lucien (moestuin).

Een aantal maanden geleden, meer bepaald op vrijdag 17 juni, mochten de twee juryleden Remy Vangoidsenhoven en Paul de Schepper, vergezeld van de schepen voor groenvoorziening Jurgen Bauwens, letterlijk achter het muurtje kijken bij heel wat gemotiveerde liefhebbers van bloemen en planten.

“We hebben vol bewondering gestaan voor de verzorging, verscheidenheid aan beplanting en de originaliteit waarmee de kandidaten hun siertuin, gevel, volkstuin of moestuin met hart en ziel bewerken. We stonden verbaasd van de vele variaties die er bestaan in rozenstruiken; we hebben genoten van thematuinen zoals een romantische vlindertuin in het John Van Eyckpark. We hebben geleerd dat de kleur groen bestaat uit een spectrum met enorme kleurschakeringen, maar we waren vooral verrast door de creatieve indeling waarmee heel wat kandidaten hun tuin tot een echt echt paradijs hebben gemaakt”, aldus schepen Bauwens.

De schepen benadrukte in zijn dankwoord het belang van deze wedstrijd. Het groen engagement van de kandidaten  maakt de gemeente niet alleen nog groener, maar zorgt ook voor een frissere en gezondere gemeente die rijker wordt aan biodiversiteit, wat de natuur zeker ten goede komt.