Overhandiging sleutels Zonnige Woonst.

woensdag, 21 december, 2016
Zonnige woonst

Op zaterdag 17 december 2016 zette de sociale huisvestingsmaatschappij, de Zonnige Woonst, de deuren open van 3 woningen in de Hollandse Molen die totaal werden gerenoveerd. Alle geïnteresseerden konden een kijkje komen nemen in de vernieuwde woningen voor de eerste huurders er hun intrek nemen. De burgemeester van Waasmunster Michel Du Tré en schepen van huisvesting Ilse Poppe mochten de sleutels overhandigen aan de nieuwe bewoners.

De Zonnige Woonst verhuurt en verkoopt sociale woningen in 3 gemeenten: Hamme, Temse en Waasmunster. In 2014 kocht de maatschappij 3 woningen in de Hollandse Molenwijk. De werken aan deze woningen gingen begin 2016 van start en zijn nu afgerond. Architectenbureau Arcad uit Sinaai tekende het ontwerp voor de totaalrenovatie en begeleidde ook de werken. De drieslaapkamerwoningen werden door Alpas uit Dendermonde verbouwd naar tweeslaapkamerwoningen met een ruime open keuken en woonkamer. Alle technieken werden vernieuwd en de woning kreeg de nodige isolatie. Er werd voor zo'n 450.000 EUR geïnvesteerd.

“Met de aankoop in Waasmunster zette de sociale huisvestingsmaatschappij een belangrijke stap van uitbreiding van haar werkgebied naar het grondgebied van Waasmunster. Reeds bij de aankoop engageerden we ons voor de totaalrenovatie van de woningen. Ze voldeden niet meer aan de huidige normen op vlak van energiezuinigheid en comfort. Ondertussen werd de ingeslagen weg verder gezet en bieden we al 37 huurwoningen aan in de gemeente en hier zal het niet bij blijven”, aldus de voorzitter van de Zonnige Woonst, de heer Paul Van de Casteele.