Sluikstort Hooierzelestraat

donderdag, 20 oktober, 2016
30 ton sluikstort in Hooierzelestraat

In de nacht van 19 op 20 oktober werd er in de Hooierzelestraat zo’n 30 ton sluikstort gedumpt. Het gaat om afgekeurde tweedehands kledij die in de berm werd achtergelaten. De kosten van het verwijderen van dit ‘afval’ kunnen tot in de duizenden euro’s oplopen.

Volgens schepen van openbare werken Jurgen Bauwens hebben de ‘daders’ hun slag goed voorbereid. Gisteren hing er, volgens een bewoner, een dichte mist in de Hooierzelestraat die trouwens niet verlicht is. Tevens ligt de E17 in de onmiddellijke nabijheid. Het geluid van de auto’s en vrachtwagens op de autosnelweg camoufleert het geluid van het afladen. “De sluikstorters kenden goed de omgeving, want de bandensporen van de vrachtwagens vinden we terug tot in de Baudelodreef. Iemand die de buurt niet kent, zou deze zandweg niet gebruiken”, aldus schepen Bauwens. Volgens de schepen is dit de druppel die de emmer doet overlopen. “Niet alleen de ‘opkuis’ kost handen vol geld aan werkuren, maar ook het wegvoeren en het verwerken zullen een aardige duit kosten. We doen dan ook een oproep aan iedereen die iets gezien zou hebben, zodanig dat we de kosten kunnen verhalen bij de ‘daders’. De politie heeft alvast een pv opgemaakt. Tussen de lompen kledij zijn onze mensen aanwijzigingen aan het verzamelen in de hoop het onderzoek naar de schuldigen te helpen”, zegt schepen Bauwens. Wie een tip heeft, kan contact opnemen met de gemeente op het nummer 052/46.00.11 of bij de politie op het nummer 052/25.71.01